Alla inlägg den 27 november 2010

Av frokentyra - 27 november 2010 21:55

Idag har varit en helt fantastisk dag! Jag har fått hålla min dotter för första gången. Det var helt klart en av de absolut bästa stunderna i mitt liv. Jag började gråta direkt när sköterskan berättade att kirurgen gett sitt godkännande till att ta upp henne. Det behövdes tre personer för att lyfta över henne till min famn med alla slangar. Jag hade väntat på det i 11 dagar och det var värt varenda sekund. Den som väntar på nåt gott...


     


    


Som om inte detta vore nog så har även Tyra fått lite sockerlösning i sin sond. Vilken dag! Äntligen lite mat i magen. Hon ska få sockerlösning till att börja med och om det går bra så blir det bröstmjölk imorgon bitti.


Dessutom har dom minskat på NO-gasen till 1,2 och hon klarar sig galant. Tanken är att ta bort den helt till imorgon och ta bort hennes lugnande medicin. Idag tog dom bort EDA´n, ryggbedövningen. Istället ska hon få alvedonsuppar och mer morfin om hon behöver.

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards