Alla inlägg under januari 2013

Av frokentyra - 3 januari 2013 21:02

Ultraljudet gick bra och vi kan andas ut. Barnmorskan vi träffade berättade direkt att hon kände till vår historia och att hon skulle titta extra noga. Det kändes tryggt. Hon var lagom gammal också. Inte för nära pensionen men tillräckligt för att ha lång erfarenhet. Hon räknade fingrar och tår, kollade hjärnan och ryggraden. Hjärtat kollades ordentligt och hon visade oss blodflödet, klaffarna och aortan som såg fin ut. Diafragman såg riktig ut och hon var väldigt duktig på att beskriva vad hon såg och tog god tid på sig. Det var mörkt i rummet men jag visste att Dennis grät. Till sist tittade hon på könet... en pojke! Nu rullade mina tårar riktigt snabbt. Dels för att vår bebis verkar frisk men också pga namnångest. Vad ska Tyras lillebror heta? Jaja, vi har ju några månader på oss så det löser sig nog.


 


Av frokentyra - 2 januari 2013 21:35

I början av juni är det beräknat till och det känns fantastiskt. Tyra vet att mamma har en bebis i magen men hon förstår nog inte vad det innebär. Jag vill ju förbereda henne men vill inte tjata om det. Hon kommer bli en strålande storasyster. Hon är så kärleksfull mot sin docka, ger välling och tröstar. Hon tittar innanför byxorna och säger: "Inget bajs, bara prutt..." Jag har mått ganska bra, inget illamående men väldigt trött och löjligt labil. Jag kan börja gråta eller bli förbannad för minsta lilla. Det är förmodligen Dennis som har det värst... 



Imorgon är det dags för rutinultraljud och eftersom det var på detta som Tyras missbildning upptäcktes så var jag beredd på att vara ett nervvrak.  Jag trodde att jag skulle vara jätteorolig och nojig men jag känner mig mest pirrig och förväntansfull. Får väl se hon jag mår imorgon... För ett par veckor sen träffade vi ju Tyras läkare och då passade vi på att fråga om det var någon extra kontroll som skulle göras på bebisen. Hade vi hört till något annat sjukhus skulle han skrivit en remiss till Östra för ultraljud men eftersom det är dit vi ska så behövdes inte det. Det finns en pytteliten ökad risk att vår bebis skulle ha samma fel.



Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards