Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Dagis!

Av frokentyra - 22 mars 2012 20:46

Tyra har fått dagisplats och känslorna svänger mellan lyckorus, pirrig förväntan och ångest. Mest är vi jätteglada för vi har fått plats på vårt förstaval. Inskolningen börjar i mitten av april så i maj ska jag och Dennis börja jobba lite mer. Jag tror Tyra kommer stortrivas på dagis för just nu känns hon inte riktigt nöjd med att vara hemma.  Hon har just lärt sig klättra upp på köksstolarna och det tog inte många minuter förrän jag hittade henne uppe på köksbordet.


   


Idag har vi varit på lungmottagningen på läkarkoll. Det var en allmän koll och eftersom hon har varit och fortfarande är förkyld så passade det bra. Vi fick träffa en ny läkare som tyckte att hon lät ansträngd och hade förlängd utandning. Dessutom såg man att musklerna mellan revbenen jobbade mycket för varje andetag. Vi fick inhalationer, både med kortison och luftrörsvidgande, för att ta nu och vid framtida förkylningar.


Hon har ätit som en kratta de senaste dagarna, dels beroende på förkylningen men igår upptäckte jag även två nya kindtänder. Det är ingen fara med henne. Hon är faktiskt inte pinnsmal. Idag vägde hon 9,9 kg.



 
 
Ingen bild

Jennie

23 mars 2012 08:09

Dagis. Stora tjejen. Det där med andningen lät som det var för August ungefär..Likadant med klättrandet. Han är "all over the place". Köksbordet,soffan soffbordet osv =) Trevlig helg! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards