Alla inlägg den 12 november 2010

Av frokentyra - 12 november 2010 20:27

Idag var det nytt läkarbesök. Fick en sk hinnsvepning men jag känner inga tendenser på att något skulle vara på gång. Jag bad läkaren göra en viktskattning, mest för skojs skull, och hon väger ca 3500 g. Felmarginalen är ganska stor nu på slutet för det är svårt att komma rätt med ultraljudet.


Vi blev erbjudna en tid för igångsättning på tisdag men vi ville hellre komma tillbaka på en bedömning och fick ny tid på måndag. Det lutar åt en igångsättning nästa vecka i alla fall. Jag känner mig otroligt kluven. Jag vill väldigt gärna att det ska starta av sig själv. En igångsättning innebär inga medicinska fördelar för oss utan snarare risker. Men risken för förlossningskomplikationer minskar ju mer mogen jag är så därför vill jag vänta så länge jag kan. Det viktigaste för mig är att Tyra får dom bästa förutsättningarna.


Nu har jag o Dennis varit på Jul på Liseberg som öppnade idag. Himla mysigt men lite för tidigt för att jag skulle få någon riktig julkänsla.


    

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards