Alla inlägg under maj 2012

Av frokentyra - 27 maj 2012 21:09

Nu har Tyra gått en månad på dagis och vi har både hunnit gå upp och ner i arbetstid. Hon trivs bra, är glad och social men hon orkar inte så långa dagar. Som det är nu går hon tisdag till fredag 8-14.30 Det är lite pussligt att få ihop livet ibland. Tiden räcker inte ens till hälften av det jag önskar. Man vill hämta tidigt på dagis, vara härligt flexibel på jobbet, laga mat, hinna träna, vara en bra och tålmodig mamma. Ibland känns det som att jag inte lyckas något vidare på någon av punkterna. Jag har ändrat min syn på stressade föräldrar och är inte lika dömande.


Hon äter inte så mycket och håller sig fortfarande under 10 kg. Dessutom är hon väligt bestämd så det är ingen idé att tjata. Hon äter när hon vill och vi försöker erbjuda så mycket som möjligt.


Tyra är extremt underhållande. Hon lär sig nya ord varje dag och får mig att både skratta och gråta. Hon är snabb som en vessla och ett av hennes favorithyss är att hänga sig i grannarnas brevinkast och skrika eller flåsa.


Vi har köpt ett radhus och kommer flytta i sommar. Det känns fantastiskt bra men samtidigt lite vemodigt att lämna stan. Det är en bilfri bullerbygata i Gerrebacka med massor av barn. Vi skulle egentligen åkt till Grekland men vi prioriterar flytt istället. När vardagen känns grå dagdrömmer jag om min alldeles egna tvättmaskin... tänk att kunna spontanslänga in en tvätt klockan elva på kvällen.


Utöver dagisstart och radhusköp hade jag även lyckats impulsanmäla mig till göteborgsvarvet. Det var riktigt kul men lite stressande när inte tiden riktigt räckte till. När jag fick Tyra lovade jag mig själv att ta hand om mig och ser träning som en viktig del som gör mig till en bättre och gladare mamma. 




Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards