Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

"Kommer lillebror snart?"

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.


Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag gått över 8 dagar. Det är asjobbigt men inte i närheten av hur det var med Tyra. Nu har jag ingen ångest utan bara vanliga gråtattacker emellanåt, haha! Vad gör jag om dagarna? Jag äter och googlar. Några saker jag har googlat de senaste veckorna: "hur blir man kompis med en vildkanin", "vad väger Leif Loket Olsson" och "dräktighetstid elefant". Jag äter bara det jag är sugen på för stunden vilket kan vara jordgubbskräm, pizzasallad, munkar, tiptop, jordgubbar och öl. (alkoholfri såklart!)


        


Tyra är expert på att förhala allt. Hittar på på tusen ursäkter till att inte göra det jag vill. Idag vid frukosten hade hennes macka ont i benen, hon skulle mata sälarna under bordet och kunde inte dricka juicen eftersom det var bajs i glaset. Normalt?


Denna helgen var vi lediga hela familjen tillsammans. Härligt! Vi var bland annat en sväng på landet och kunde njuta av riktiga sommardagar.


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Av frokentyra - 3 januari 2013 21:02


Ultraljudet gick bra och vi kan andas ut. Barnmorskan vi träffade berättade direkt att hon kände till vår historia och att hon skulle titta extra noga. Det kändes tryggt. Hon var lagom gammal också. Inte för nära pensionen men tillräckligt för att ha...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards