Alla inlägg den 9 november 2010

Av frokentyra - 9 november 2010 22:15

Om jag får välja mellan att äta baconinlindad oxfilé med eller utan värkar så väljer jag nog utan...


Trots mina smärtor åkte vi till Texas. Innan maten kommit in fick jag min första värk. Sedan kom dom ungefär var 5:e min. Det gjorde riktigt ont men det värsta var att jag inte kunde röra på mig och säga vad jag ville. Dennis frågade hela tiden om vi skulle gå. Jag åt en del av maten och Dennis fick i sig sitt kött i alla fall, haha! Jag gick ut till bilen och Dennis betalade o förklarade för personalen att maten var kanon men att jag hade ont. Servitrisen hade tyckt att jag såg spänd ut. Har aldrig varit med om ett så snabbt restaurangbesök.


Vi åkte hem och värkarna fortsatte komma med ca 5 min mellanrum. Jag ringde in till förlossningen och dom tyckte vi skulle åka in direkt. Vi tog med oss vår 30 kg-BB-väska. På väg in lugnade det ner sig. Bara en värk på 15 min. CTG-kurvan såg fin ut men jag hade inte blivit mer mogen. Vi fick välja om vi ville vänta två timmar för en ny undersökning eller åka hem. Vi åkte hem. Känns lite snopet att värkarna bara försvann men nu KAN det inte vara långt kvar.



Av frokentyra - 9 november 2010 17:33

Jag har många gånger trott att det varit på g men aldrig så mycket som idag. Jag har riktigt kraftig mensvärk i både magen o ryggen som inte lindras nåt av en varm vetekudde. Dessutom har jag starkare förvärkar än någonsin. Jag har haft fel förr...


Det är dyrt att gå över tiden. I alla fall för mig som har ett stort behov av att unna mig saker. Idag har jag varit på fotbehandling så mina tidigare så torra och kantiga fötter är numera lena som babyrumpor. Gick först förbi min kära frisör, Frida, i hopp om att någon inte vågat sig ut i snöstormen och att hon skulle ha en lucka men icke. Hon frågade vad jag ville göra och jag svarade smått desperat: "Färga mig, klipp mig eller färga mina ögonfransar... gör vad som helst!", haha! Tyvärr ingen lucka hos Frida men lite fotvård var inte heller dumt.


Ikväll blir det att besök på Texas Longhorn. Dennis jobbar hårt för att jag ska hålla modet uppe. På med XXL-binda utifall att... Hoppas bara jag hinner äta upp.



Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards