Alla inlägg under november 2012

Av frokentyra - 23 november 2012 12:28

Nu har vår lilla Tyra hunnit fylla 2 år och är en stor tjej. Hon är precis som vilken tvååring som helst som springer, sjunger och busar. Just nu är hon väldigt inne på Pippi Långstrump så vad passar bättre än en Pippi-tårta.


     


 Det var ju ett tag sen jag skrev så jag ger en kort sammanfattning av det senaste halvåret.


Vi renoverade och flyttade i juli och stortrivs i nya radhuset. Det känns jätteskönt att slippa stan. Vill jag shoppa eller se folk kan jag ju bara ta bussen in. Dessutom gör jag inte slut på några pengar. Tidigare när jag promenerade blev det alltid nån take away-kaffe och småhandlande på avenyn men nu är det hästhagar och svampskog som gäller.


     


I slutet av augusti åkte vi en vecka till Kreta. Underbart! Tyckte vi var värda det efter allt slit på semestern. Tyra blev "Lollo o Bernie-hjärntvättad" och sjunger fortfarande på deras låtar.


     


Tyra började på nytt dagis efter sommaren. Inskolningen gick jättebra men sen kom ett bakslag då hon grät varje gång jag lämnade. Det gör ont i hjärtat att lämna ett gråtande barn. Var så avundsjuk på Dennis som alltid hämtade och möttes av pussar och kramar. Numera går det snabbt och lätt att lämna: "Hejdå! Mamma jobbet." Till en början åt hon inget eller lite men nu äter hon bra. Tycker allt att hon blivit lite rundare. Hon är väldigt bestämd med vad hon vill äta. Vid ett tillfälle skulle alla barnen på dagis få varsin glasstrut. Tyra gillar inte gräddglass utan ville hellre ha en skål med ärtor som var kvar från lunchen, haha! Vi är väldigt nöjda med dagiset och personalen och det känns otroligt viktigt.


Hon är verkligen pappas flicka. I somras var hon vansinnigt pappig och jag dög inte till mycket. Om hon slog sig gick hon runt mig till Dennis för att bli tröstad. Numera är det bättre men det är fortfarande pappa som gäller när vi är alla tre.

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards