Alla inlägg den 8 november 2010

Av frokentyra - 8 november 2010 12:58

Borde man inte få någon sorts övertidsersättning? Hm... får nog kontakta gravidfacket och kolla upp mina rättigheter...


Idag har jag hunnit med ett kuratorsbesök och ett läkarbesök. Fortfarande inga medicinska skäl till igångsättning vilket såklart är skönt. Mängden fostervatten hade minskat en del, men på ultraljudet såg man att Tyra var kissnödig så det jämnar nog ut sig när hon fått kissat. Tyra tränade andningsrörelser men måste sovit väldigt djupt. Trots att läkaren knuffade och klappade magen riktigt rejält så att det ekade i undersökningsrummet ville hon inte vakna till. Efter att jag druckit två glas iskallt vatten och knuffat på magen en rejäl stund vaknade hon till slut. Verkar som hon har fått sin pappas sovvanor. Jag hade hoppats på en sk hinnsvepning men det blev bara en undersökning där läkaren konstaterade att jag var lite mogen. Ungefär som i torsdags skulle jag tro. Det är nackdelen med att träffa olika läkare varje gång. Man får ingen kontinuitet.


Ska tillbaks till samma läkare på fredag för en ny bedömning, om jag inte blivit mamma alternativt tokig innan dess. Hoppas, hoppas, hoppas på det första alternativet!

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards