Alla inlägg under maj 2013

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite kaxigt så vi nöjer oss nog med Charlie. Dock har hon inte så bra koll på anatomin. Hon är övertygad om att min putande navel är lillebrors snopp...


 

Häromdagen var vi på 2,5-års kontroll på BVC. "Jag vill ha en spruta" var det första Tyra sa till sköterskan som tittade frågande på mig. Jag fick bekräfta att hon hade hört rätt. Hon låg bra till både vad gäller längd och vikt, 91 cm och 12,9 kg. Just nu äter hon som en häst vilket såklart känns skönt. Hon ligger långt fram med talet och förstår instruktioner bra. Sköterskan förklarade att det är lätt att tro att hon förstår mer än hon gör. Det var nyttigt att höra. 


Måste berätta om en pinsam grej som hände för flera månader sen. Inne på ICA bjuder dom alla barn på bananer för att föräldrarna ska få det lite lugnt och kunna köpa mer. Tyra är ingen bananfantast men på ICA slinker den ner på rekordtid. Tyra traskar fram till en främmande dam med bananen i handen och säger "Gratis är gott"!! Något jag och Dennis förmodligen har sagt och som hon snappat upp.


De senaste dagarna har varit riktigt varma så vi fick rota fram lilla poolen för att svalka en klibbig tjej. Mycket uppskattat! Det bor många barn på gatan men favoriten är Måns, 5 år. Att spela fotboll med honom är det roligaste som finns just nu och på andra plats kommer att blåsa såpbubblor. Tyra har inte helt koll på begreppen utan kallar spindelmannen för Zlatan...


            


           


Nu är det bara ett par veckor kvar tills bebisen är beräknad. Det är mysigt att bädda spjälsängen, tvätta bebiskläder och montera skötbord och Tyra tycker det är roligt att hjälpa till. Jag mår okej men har lite krämpor. Det knakar i fogarna, bokstavligen. Jag känner mig svag både fysiskt och psykiskt. Tyra är enormt viljestark och trots att jag försöker välja mina fighter går det inte en dag utan att vi blir ovänner. Hon känns som en tonåring men är bara två och ett halvt. Hur ska detta sluta? Det går inte heller en dag utan att jag känner oändlig kärlek och stolthet. Jag försöker ignorera min egen viljestyrka och stryka medhårs vilket häromdagen resulterade i att hon fick äta frukost i bikini och gummistövlar.


                                                  
                 

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards