Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Adjö 7 timmars sömn...

Av frokentyra - 27 december 2010 20:35

Idag fick vi tid för CT, datortomografi. Tyra skötte sig fint och jag höll mig utanför bild. Läkaren var nöjd för vätskan som fyllt ut tomrummet på vänster sida var borta och det som kunde varit ihopfallen lungvävnad var thymus. Två positiva besked. Det går långsamt åt rätt håll. Efter trettonhelgen är det dags för nytt ultraljud på hjärtat och lungorna. Då hoppas vi att blodtrycket i lungorna är lågt och fint.


Nu behövs inte CVK´n, slangen i halsen, längre. Jippie! Hon äter så mycket nu så hon behöver inte näringsdroppet. När den togs bort behövde hon varken sockerlösning eller napp. Hon sov. De är så himla skönt att slippa den slangen. Den var läskig. Dessutom slipper hon det fula pannbandet. Nu återstår bara en slang, sonden i näsan. Skulle den åka ur är det inte hela världen. Vi har slagit vad om vem som kommer lyckas dra ut den först. Dennis tror på mig och det gör faktiskt jag med.


Jag är lite orolig för att hon inte skriker. Hon gör små ljud ifrån sig men jag har aldrig hört henne skrika ordentligt. Enligt läkaren beror det troligtvis på henne dåliga lungkapacitet. Hon orkar helt enkelt inte skrika. Det händer att jag har henne i famnen och inte märker att hon är ledsen. Usch, jag känner mig så elak då. Jag funderar på hur det blir när hon kommer hem. Tänk om jag inte vaknar på natten när hon är ledsen eller när vi är i olika rum. Kanske får inhandla en babyvakt med kamera...


Nu är det snart dags för mig att övernatta på sjukhuset. Jag ska lära mig hur hon fungerar på natten. Adjö 7 timmars sömn...


 
 
Natasja

Natasja

27 december 2010 22:08

Åh vad glad jag blir att hon är av med cvk:n! :) Fast jag tycker hon är så söt i pannbandet ju. :)

Skönt att ni förhoppningsvis får komma hem snart. :) Relativt snart i a f.

Du kommer sakna din sömn, jag lovar! Fast snart sover nog lilla fröken hela nätter och du slipper gå upp och mata. Jag har lyx för Jonalie sover hela nätter och har gjort sen vi kom hem typ. :)

Ang. sonden så började Jonalie dra den först när vi kom hem, nu har vi satt över 30 st! :p

Kramar

http://blogg.aftonbladet.se/kampenforlivet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards