Alla inlägg den 11 december 2010

Av frokentyra - 11 december 2010 20:49

Idag har vi fått gå på vår allra första barnvagnspromenad. Sköterskan kopplade ur näringsdroppet en stund så Tyra fick vara fri. Vi lånade vagn och overall. Vi måste sett väldigt roliga ut. Var tionde meter ungefär var det fotografering, kontroll av andning och byte av barnvagnsförare, haha! Vilka amatörer... Vi gick en sväng runt sjukhusområdet och jag kom på mig själv med att tycka att alla bilister kör alldeles för fort. Tyra sov nästan hela vägen och jag tror hon tyckte det var skönt med lite frisk luft i lungorna.


             


Tyra mår så bra. Hon har dock fått en hel del plitor och är flammig i huden. Vi har frågat flera sköterskor och ingen kan säga säkert vad det är men troligtvis vanliga hormonplitor. Tyra är så himla lugn och snäll. Hon gör inte mycket väsen av sig. Ibland piper hon till när hon tappar nappen men annars är hon nöjd eller sover. Hon ligger ofta och flinar. Vi trodde det var för tidigt för leenden och att det var magknip men enligt personalen är det riktigt skratt. Hon ler mot oss, personalen och mot clownmobilen över sängen.


Mina svärföräldrar skämmer bort oss. Flera gånger har dom lagat mat som vi hämtat upp på väg hem från sjukhuset på kvällen. Det är en stor hjälp för oss som vi verkligen uppskattar. Idag stod det skaldjur på menyn. Fantastiskt gott, tack!

  




Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards