Alla inlägg den 15 december 2010

Av frokentyra - 15 december 2010 17:14

Vi har fått eget rum! Igår flyttade vi och var själva på rummet. Vi kollade på tv o åt kvällsmacka. Kändes lite som hemma men med den stora skillnaden att jag hade världens goaste unge i famnen. Lycka! Sköterskan kommer in då och då och kollar till oss men annars sköter vi oss själva. Hon behöver fortfarande övervakning på natten så jag sover hemma än så länge.


Imorgon ska vi ha vårdplaneringssamtal med kirurgen och vår ansvariga sköterska. Ska bli spännande att se hur länge dom tror att vi blir kvar. Har förberett en lista med massa frågor.


Idag på förmiddagen åkte jag till stan en sväng och köpte julklappar. Passade även på att köpa lite till mig själv för mammabyxorna är för stora och de gamla är för små. Det var skönt att få lite tid för mig själv även om jag var stressad och genomsvettig. Dennis tycker det är mysigt att vara ensam med Tyra.


Inatt har Tyra haft matdropp. Då får hon ersättning, Nutramigen, hela tiden i sin sond i näsan. På dagen får hon bröstmjölk i portioner. Matdroppet kan förhoppningsvis göra att hon får i sig mat utan att kräkas. Hon har fortfarande kvar näringsdroppet som går direkt in i blodet.


En läkare kollade på Tyras prickar idag. "Hmm... hormonplitor. Det säger vi när vi inte vet vad det är..." Haha! Tror att dom är på väg att försvinna men det känns skönt att dom har koll på henne.



Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards