Alla inlägg den 30 december 2010

Av frokentyra - 30 december 2010 17:26

Natten till igår sov jag för första gången med Tyra på sjukhuset. De va såå mysigt! Jag var rädd att hon skulle vara ledsen och att jag inte skulle vakna men det var snarare tvärtom. Hon sov o sov men jag vaknade till flera gånger. Eftersom hon har matdroppet så vaknar hon ju inte av att hon är hungrig. När jag hörde att hon pep till hann jag inte upp ur sängen innan hon somnade om. Det gick jättebra helt enkelt. På morgonen hade jag bråttom hem. Jag frågade snällt om vi fick åka hem innan ronden vid halv nio. Inga problem. "Det ser jag som ett friskhetstecken" sa läkaren.


Igår kväll var jag ute med några tjejkompisar så Tyra fick sova själv. Det var bestämt sedan länge och jag tyckte jag var värd det. Imorse när vi kom fick vi en genomgång på hur matdroppet fungerar. Vi ska få ha henne över natten! Eller två nätter rättare sagt. Vi behöver inte komma tillbaka till sjukhuset förrän nästa år! Helt underbart! Det känns jättekonstigt. Går allting bra kan jag inte tänka mig att hon ska sova där mer. Jag är överlycklig men samidigt lite rädd. Det känns skönt att veta att vi kan ringa till avdelningen dygnet runt om det skulle vara något. Jag blev väldigt överraskad av att vi får ta hem henne för läkaren har varit väldigt förtegen om planen för Tyra. Han säger själv att det är svårt att planera för det är Tyra som bestämmer.


Jag frågade hur länge hon skulle ha matdroppet idag. Det vet man inte men hon behöver komma upp i större portioner. Nu äter hon 90 ml 5 gånger per dag plus matdropp mellan 11 och 07. Hon ska komma upp till 100 ml 8 gånger per dygn. Jag tycker att maten hon får nu känns lite för mycket för henne. Hon verkar må ganska illa emellanåt och kräks en del.


Nu är Tyras säng inflyttad till vårt sovrum och jag har gjort en provisorisk droppställning av ståltråd. Det ska bli spännande att se hur första natten hemma blir.



Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards