Alla inlägg den 19 december 2010

Av frokentyra - 19 december 2010 13:24

Igår fick vi äntligen dagspermission! Efter att ha svurit över babyskyddet en stund kunde vi åka hemåt. Vi åkte strax innan kl 12 och skulle vara tillbaka till 18-målet. Allt kändes pirrigt och lite stressigt. Det är många tider att passa. Först fick hon lite mat och sen kröp vi ner hela familjen i sängen. Helt underbart... Detta har jag längtat efter och drömt om. Jag grät av lycka. Det var mycket som skulle hinnas med. Jag visade henne runt i lägenheten, testade bärsjalen och vagnen. Bärsjalen var en favorit.


Att ha en bebis är ett heltidsjobb sägs det och det stämmer verkligen. Det är lite stressigt ibland. Mat var tredje timme som ska förberedas lite innan. Efter maten måste hon ligga still en stund så att hon förhoppningsvis inte kräks. Hon får mediciner och kontroller tas. Byta blöja och ev kräkkläder. Jag behöver pumpa mjölk. Sen är det nästan dags för mat igen. Dessutom behöver vi få i oss mat. Jag klagar inte men säger bara att jämförelsen med ett heltidsjobb inte längre känns så överdriven.


För gott uppförande har vi även fått permis idag. Så nu ska jag tvätta små kräkbodys med ett leende läpparna.

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards