Alla inlägg den 8 december 2010

Av frokentyra - 8 december 2010 20:43

Idag har vi ökat lite på maten så nu får hon hela 10 ml var tredje timme. Vi ger det med en spruta i sonden. Man får ta det försiktigt för går det för fort så kräks hon. Hon får ligga lite vid bröstet men fattar fortfarande inte riktigt vad hon ska göra. Hon har fullt schå med att andas.


Vi fick veta att Tyra har en lättare höftledsluxation det betyder att ena höften ligger lite lite fel så för säkerhets skull ska hon ha en sk Frejka-byxa. Det är en skena, som håller ut benen och ser till att höfterna ligger rätt, som hon ska ha dygnet runt i 6 veckor. Vi tar bara av den när vi byter på henne och tvättar. Först blev jag jättebesviken och tyckte det var orättvist men nu tänker jag att det kunde varit så mycket värre. Det är svårt att hålla henne sådär riktigt nära men jag antar att man vänjer sig.


Idag har Tyra varit sladdlös en stund. Näringsdroppet var urkopplat och när vi är med henne behövs inte puls- och syremättnadsmätaren. Det kändes konstigt att ha henne i famnen utan att hon satt fast.


Vi har haft besök av mamma och Göran idag. Mamma är den första besökaren som fått hålla henne. Jag blev lite nervös men hon har ju hållt bebisar förut.

  


På bilden ser men Frejka-byxorna. Svettbandet runt huvudet är för Tyra ska få en sportig look. Nää... det är för att hålla slangarna borta från Tyras nyfikna fingrar.

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards