Alla inlägg den 9 januari 2011

Av frokentyra - 9 januari 2011 19:32

Trots alla kräkningar fortsätter hon öka fint i vikt. Senast vägde hon 4750 g, plus 80 g på tre dagar. Sköterskan trodde inte sina ögon så vi vägde flera gånger och fick t.o.m byta våg.


Det är så skönt att vara hemma. Man får inte ha för höga ambitioner bara. Allting kretsar kring maten. Ska träffa läkaren på tisdag och ska fråga om vi måste ge henne mat var tredje timme. Hon hinner inte bli hungrig och tar inget eller nästan inget i flaskan.


Hon sover hela natten! Hon får sista måltiden kl 21 och droppet kopplas på 23. Kl 07 kopplas droppet bort och hon får flytta över till våran säng om hon är vaken. Vi ligger o halvsover fram till kl 09 då det är dags för första måltiden. Anar att vi har det väldigt mycket lyxigare än andra småbarnsföräldrar. Matdroppet är fantastiskt!


Det är tydligt att Tyra fått en sak från mig, hon pratar i sömnen. En natt var det så illa att Dennis var tvungen att sova på soffan. Både jag och Tyra låg o pladdrade i sömnen. En annan natt skrek jag så mycket i sömnen att jag väckte både Dennis och Tyra. Snacka om ombytta roller, haha!


Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards