Alla inlägg den 19 januari 2011

Av frokentyra - 19 januari 2011 20:00

Så då var fröken Tyra byxlös, frejka-byxlös! Det känns väldigt skönt. Jag var nervös och sa inte ett ord när läkaren kände på höfterna. Jag var rädd att hon skulle få ha den kvar eftersom vi slarvat lite med den. Ibland har hon varit utan den för att den blivit nerkräkt och hänger på tork och ibland har hon fått dispens för att hon är så söt. Usch vilken svag förälder jag är... Men den hade gjort nytta som tur var.


Sen vi glesade ut måltiderna lite har det gått jättebra med maten. Hon hinner bli lite hungrig och jag tror hon tycker den nya sorten smakar bättre. Nu tar hon lite i flaska och så sondar vi resten. Hon kräks betydligt mindre än tidigare, bara ett par gånger om dagen. Vi behöver inte använda förtjockningsmedlet för den nya sorten, Enfamil, är lagom tjock som den är.


Tyra har varit väldigt torr i ansiktet den senaste veckan. Hon har haft plitor och röda prickar på kroppen och varit svullen runt ögonen. När vi visade upp henne på sjukhuset idag tittade flera läkare på henne och troligtvis är det eksem. Vi anar att det är en reaktion på Zantac, hennes magmedicin, men vi fortsätter med den och testar med mjukgörande.


Hon fick sin andra vaccination mot RS-virus idag. Hon blev lite ledsen men ingenting i jämförelse med vad hon blir när vi tejpar om sonden på kinden.


Nu har dom beställt mat och alla tillbehör såsom sprutor och droppslangar åt oss. Vi behöver bara betala 120 kr för ca 3 mån förbrukning. Vi såg vad det skulle gå på annars, närmare 8000!! Snacka om subvention...




Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards