Alla inlägg den 14 januari 2011

Av frokentyra - 14 januari 2011 19:00

Nu har Tyra blivit utskriven, tror jag. Är inte helt säker faktiskt. Det känns bra och vi tänker fira! Blir nog lite extra fredagsmys ikväll. Let´s dance, en ännu större skål med smågodis än vanligt och kanske ett glas vin. För Tyras del blir nog fredagsmyset ett bad, snutt på sin favvonapp och extra mycket närhet. Jag tror Tyra börjar gilla eller i alla fall vänja sig vid att bada. Härom dagen bjöd hon faktiskt på ett leende i badet.


Under dagens sjukhusbesök träffade vi en dietist, läkaren och vår kurator. Dietisten var jättebra och pedagogisk. Henne gillade jag. Vi berättade om Tyras problem att hon sätter i halsen och kräks. Nu ska vi testa en annan sorts ersättning på dan, Enfamil AR. Vi fortsätter med Neocate på natten. På dagen ska vi blanda i ett förtjockningsmedel så det blir lite simmigare. Vi ska testa att ge henne mat var fjärde timme på dan nu och matdropp på natten. Vilken lyx! Hoppas, hoppas det fungerar bra. Under samtalet med läkaren gjorde vi lite ändringar i medicineringen. Kuratorn ser över våra möjligheter till vårdbidrag. Det är inte helt enkelt så vi är väldigt tacksamma för den hjälpen. Vi har även fått en tid med någon från försäkringskassan som ska hjälpa oss.


På onsdag ska vi till ortopeden på Östra. Då har det gått 6 veckor sen hon fick frejkabyxan och jag hoppas innerligt att vi slipper den i fortsättningen.

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards