Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Trött? Jag? Nää...

Av frokentyra - 22 januari 2011 20:04

Imorse vaknade lilla skruttan med ett leende som vanligt och låg o pratade. Droppet var urkopplat för en timme sen så jag tänkte flytta över henne till våran säng. Då kände jag att det var alldeles blött i sängen. Hmm... inte kiss, inte kräk och sonden var stängd. Hon hade dragit UR sonden! Trots strumpor på båda händerna hade hon lyckats. Kunde inte annat än skratta när hon tittade på mig med oskyldig blick. Istället för sovmorgon blev det sondsättning men det gick jättebra. Hur länge hon legat med urdragen sond vet jag inte men det måste varit en stund för det var rejält vått i sängen. Kul att medicinen jag var uppe o gav sprutades rakt ner i sängen, haha! Trött? Jag? Nää...



Eksemet i ansiktet har blivit lite bättre. Jag vet inte om det beror på att vi slutat med Zantac eller för att vi smörjer henne ofta. Nu är hon helt utan magsyramedicin. Vi skulle ge henne Lanzo men det var omöjligt. Det var granulat i vatten och det blev totalstopp i sonden. Vi testar helt utan nu och ska utvärdera hur det går nästa vecka.


Idag har vi haft besök av Robert och Sofi med tvillingarna Kaspian och Alvina. Mysigt! Dom gör ett fantastiskt jobb med två bebisar. Själv känner jag mig fullt sysselsatt med en. Här ligger Tyra och Alvina i gymmet en sväng. Blivade träningskomips?

  

 
 
Natasja

Natasja

22 januari 2011 20:52

Hahaha!! Vilken morgon!!
Jag bara skrattar här, men fy så elak jag känner mig..
Fast Jonalie slet ut sin sond sent i eftermiddags... Men det får bli hemsjukvården som kommer imorgon, jag tänker inte åka in.. :p

De är experter, vill de dra sonden så gör de det med strumpor på eller inte. Jonalie är sonddragningsexpert och lyckas med det mesta. Detta är 3:e sonden sen i onsdags som hon drar! satte ny igår och så nu i eftermiddags då med...
Busiga ungar vi fått!

Hoppas det funkar bra utan medicinen. Varför har hon haft den? Pga kräkningarna? Jag undrade om Jonalie skulle haft det när hon var liten, men hon fick det aldrig men hon kräkte/kräks ju som en tok..

Kram

http://blogg.aftonbladet.se/kampenforlivet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards