Alla inlägg den 25 juli 2011

Av frokentyra - 25 juli 2011 22:13

Nu är det skönt att vara hemma efter att ha varit på resande fot i två veckor. Efter veckan i Grekland åkte vi till Fiskebäckskil för träningsläger. Vi bodde fint på Gullmarstrand och åt fantastiskt. Det bästa var dock den årliga skaldjursbuffén på Brygghuset. Jag fick också tränat lite. Friskis o Svettis hade pass på bryggan och jag lyckades tajma in Tyras frukostlur lagom till morgonpasset. Tyra charmade både spelare och flickvänner. Hon har lärt sig klappa händerna nu och det är till det ljudet jag har vaknat de senaste dagarna. Första natten på lägret vaknade hon och skrek en lång stund. Hon hade blivit förkyld och blev säkert rädd när hon inte fick luft som vanligt. "Mamamamamaaa!" skrek hon. Räknas det som "mamma"? Den natten rådde undantagstillstånd. Hon fick sova i vår säng. Tänk att någon som är så liten kan ta så stor plats. Hon knödde på bra och jag hade inte hjärta att knö tillbaka. Hon är fortfarande lite förkyld men har sovit som en stock de andra nätterna.


Efter Fiskebäckskil åkte vi vidare till idylliska Hovenäset ett par dagar. Vi hälsade på ett par släktingar till Dennis och hann med både makrillfiske, salta bad och skaldjursfrossa. Nu är Dennis semester över. Den har varit intensiv och rolig. Nu är vi tillbaka i vardagen. Idag sov Tyra när Dennis gick vid 6.30 och hade somnat när han kom hem 20.30 Jag brukar skicka MMS, mobilbilder, på Tyra under dagen.


Jag är så stolt över Tyra. Hon är så lätt att ta med och nöjd för det mesta. Jag märker att hon börjar få lite mer temprament men det är bara bra. Hon kan bli jätteledsen när jag lämnar rummet nu. Det har hon aldrig brytt sig om innan. Däremot går det jättebra att hoppa från famn till famn.


Här kommer lite bilder från Grekland...


                      


                  


                       


          


                         


                       


...och Bohuslän.


        


                    

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards