Alla inlägg den 5 juli 2011

Av frokentyra - 5 juli 2011 12:07

Jag tycker faktiskt att tålamod är en av mina starkare sidor men idag är det bedrövligt. Jag har försökt städa här hemma men Tyra har fått för sig att dammsugaren är livsfarlig och får dödsångest så fort jag sätter på den. Efter mycket trix och tröst hade jag äntligen dammsugit och svabbat hela lägenheten. Svetten rann och tvärdraget i lägenheten gjorde att nya dammtussar kröp fram. När jag fällde ihop moppen lyckades jag nypa mig så att huden fastnade. Det var droppen! Jag började storgråta och Tyra stämmde snabbt in. Där satt vi på köksgolvet som var blött av både dergel och skurvatten och grät en stund. Det är kanske samma fenomen som när man är kissnödig. När man sätter nyckeln i dörren hemma är man så kissnödig att man nästan spricker. Nu när semestern närmar sig är man så trött och det känns som att man inte pallar en dag till. Nu är det bara 5 dagar kvar!


I veckan som varit har vi hälsat på mina systrar, fikat och lunchat med fina vänner. Vi har hälsat på min mormor i Kungälv, vilket jag har tänkt att göra lääänge. Mycket trevligt! I söndags var vi på fotboll. Första halvlek gick bra, i början av andra halvlek började Tyra tröttna och innan matchen var slut hade hon somnat i mitt knä.


                                  






  

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards