Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av frokentyra - 8 oktober 2010 18:54

Jag har märkt att jag har en kreativ sida som kommer fram när jag har lite tid över. I somras blev det några loppisar och auktioner. Mycket trevlig sommarsysselsättning! Det är så himla roligt att fynda något o sedan piffa till det lite. En del blir klart, annat inte...


Här är en pall som jag köpte för 30:-. Målade om den och klädde sitsen med skumplast och grått lurvtyg. Klar! Den är tänkt till Tyras rum men fungerar nu alldeles utmärkt som hjälp åt mindre smidiga i hallen.


    


Andra loppisfynd från i somras är dessa tavlorna. Bilderna kommer från en barnbok som jag köpte för 10:-. Fulsöta och mycket charmiga enligt mig.


    


Mitt pågående projekt är denna bokhylla som jag köpte för 80:- för ett par veckor sen. Håller på att måla om den... Blir nog bra att förvara böcker, mjukisdjur och nån fin leksak i.


  


Jag har även börjat sticka! En sysselsättning som passar perfekt när man har blivit ordinerad vila. Det är faktiskt inte alls så svårt och det finns massa bra hjälp och tips på nätet.


Detta var mitt första stickprojekt. En filt som inte alls var tänkt att bli så stor, men men... Jag stickade tre randiga längder som jag sydde ihop. Virkade en kant och några blommor. Jag tycker om den och hoppas att den kan värma lilla Tyra till vintern.


          


Efter filten ville jag göra något mindre tidskrävande så det fick bli en hjälmmösssa, strumpor och vantar. Så himla svårt att veta hur stor, eller snarare liten, hon kommer vara. En nalle har fått agera provdocka, haha!


      


Mitt nuvarande stickprojekt är en klänning. Har fått för mig att jag ska vara extra härlig och kreativ o köra utan någon beskrivning men det går sådär. Har redan fått ta upp och börja om från början två gånger... Så! Nu har jag lite press på mig att göra den färdig och lägga ut en bild, haha!

Av frokentyra - 8 oktober 2010 16:09

Infoträffen igår på Östra va helt okej. Inte jättemycket ny information men det var barnmorskor från specialförlossningen som höll i det så jag passade på att fråga lite extra. Det är ju där jag kommer föda. Dessutom var flera par från föräldragruppen där så det var roligt. Barnmorskorna trodde först att vi var ett kompisgäng som snackat ihop oss om graviditeterna. Det hade varit bra jobbat, sex par som ska ha barn inom en treveckorsperiod, haha!


Har nyss kommit hem efter en lunch med tre av de runda fina tjejerna. Mycket trevligt! Nästa vecka blir det fika... Kommer på massa saker jag "måste" ha när jag pratar med andra gravida. Detta kommer bli dyrt...


Var förbi barnvagnsbutiken Storken idag och vår vagn har kommit. Lycka!! Vill hämta den nu, nu, nu!!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards