Alla inlägg den 17 maj 2011

Av frokentyra - 17 maj 2011 21:34

Igår firade vi att Tyra blivit hela 6 månader. Tänk va tiden går snabbt. Hon är en nöjd och pigg tjej med nära till skratt. Hon är väldigt speciell, på ett bra sätt. Nu efter förkylningen äter hon mer än någonsin. Har inte vägt henne på länge men hon måste ha ökat bra. Nu äter hon oftast två mål gröt, ett mål mat och två mål med ersättning. Jag brukar ge ersättning när vi är iväg någonstans. Det är smidigt och blir minst kladdigt.


Jag trodde inte vi skulle behöva åka till sjukhuset förrän efter sommaren men vi ska till hjärtmottagningen nästa vecka. Jag tror att det är ett hjärtultraljud som ska göras. Dessutom har vi fått kallelse för röntgen och besök på ortopeden men det är inte förrän i mitten av juni. Det var svårt att få en tid för 6-månaderskontrollen på BVC så den blir när hon är 7 månader istället. Det gör ju inget eftersom hon är så väl undersökt i övrigt.


Ibland när hon gnäller tycker jag att hon pratar. Det händer att hon säger "välling" eller mer som "vännin". Ett par gånger har hon sagt "jag är hungrig". Det är ju inte jättetydligt men jag är övertygad om att hon pratar och jag förstår.


Nu har vi fått ha vår dotter i 6 månader, 6 fantastiska månader. För varje dag som går känner jag mig mer och mer som en riktig mamma. Tiden på sjukhuset gjorde att man tog ett steg tillbaka men jag lär känna henne bättre för varje dag. Jag tänker ibland att alla andra känner sina barn lite bättre. Undrar om jag någonsin kommer känna att jag kommer ikapp. Hursomhelst skulle jag inte vilja byta plats med någon mamma i världen...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards