Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Sömnöverdos

Av frokentyra - 16 december 2011 20:24

Den senaste veckan har varit lugn. Tyra har åkt på en förkylning och har hostat och snorat en del. Vi har hållt oss hemma för det mesta. Jag ringde till lungmottagningen för jag ville ha något slemlösande. De ville att vi skulle komma in så de fick lyssna på henne. Allt slem kunde bero på en inflammation i luftrören och då skulle hon ev behöva behandla den. Läkaren tyckte lungorna lät bra men vi fick Ventoline, luftrörsvidgande, för att ge till natten. Hon har sovit lite halvkasst och hostat en del tidigare i veckan men inatt sov hon äntligen hela natten igen. Vet inte om det beror på den nya medicinen men det kvittar. Med risk att reta upp någon sömnlös småbarnsförälder kan jag berätta att jag vaknade med huvudvärk i morse, efter 12 timmars sömn. Tror jag har sovit för mycket, haha!


                                                  
          


Nästa vecka ska vi göra den delen av 1-årskontrollen som inte gick sist. Håller tummarna att det går lättare att sticka henne denna gången och att vi får veta hur blodgenomströmningen i lungorna ser ut.

 
 
Natasja

Natasja

17 december 2011 16:30

Mig retar du inte upp! ;)
Hihi, fast sova vet Jonalie inte vad det är för något, verkar vara överskattat enligt henne! ;)
Hoppas undersökningen går bra!
Som du säkert läst i tråden på fb så kommer jag kontakta Stockholm nu och funkar inte det så Göteborg för att få Jonalie undersökt. Hon har inte gjort en bråkdel av alla undersökningar ni andra gör.
Så nu är jag på krigsstigen igen för att få dem att fatta! ;)
Pitbull-mamma som en tjej sa till mig en gång. Lika bra att visa att man blir arg och irriterad.

Hoppas hon snart är bra igen! Här är det alltid sjukt och såklart är det inget undantag även om det är jul!

http://kampenforlivet.wordpress.com

frokentyra

30 december 2011 19:36

Hej! Hoppas att det löser sig och att ni får fler undersökninger. Tvivlar dock på om "krigsstigen" är rätt väg att gå. Håller tummarna för att Jonalie kan få bli frisk snart.

Kram!

 
Natasja

Natasja

1 januari 2012 02:16

Har fått undersökningarna här i Skåne innan jag hann kontakta Lund. Ett argt mail gjorde susen! ;)
De tänker även utreda hennes slemproblem så hoppas få svar på varför hon är så slemmig.
Här måste man tyvärr gå krigsstigen för man får ingenting utan att kriga för det. Har varit krig sen hon föddes.. :p
Men det ska nog bli bra tillslut hoppas jag. :)
Gott nytt år på er! :)
Kram

http://kampenforlivet.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards