Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Kalla mig Tyra pH

Av frokentyra - 25 oktober 2011 15:42

Nu är pH-mätningen äntligen över. Det är den jobbigaste av alla undersökningar. Igår, när sonden sattes, följde mamma med till sjukhuset. Tyra fick lite lugnande och blev rätt så groggy. Det gick jättebra att sätta den men det jobbiga är att hålla hennes nyfikna fingrar borta. Det var skönt att mamma var med och hjälpte till. På eftermiddagen var Dennis hemma och idag var han hemma några timmar på morgonen. Tyra fick ha en liten ryggsäck med apparaten i. Det gick faktiskt mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Hon vänjde sig snabbt och det var full rulle som vanligt. På natten tog vi bara på en pyjamas över ryggsäcken. Det var kanske lite taskigt nu såhär i efterhand. De skrattade åt mig när jag berättade det på avdelningen. Vanligtvis brukar man lägga apparaten i sängen. Vi flyttade in hennes säng till vårt sovrum och hon vaknade ett par gånger med det gick helt ok. Tänk dig själv att behöva sova med en slang i näsan, tejp i ansiktet och med en ryggsäck! Nu är sonden borta igen och det känns jättelyxigt. Hon såg plötsligt så sjuk ut och luktade sjukhustejp. Samma tejp som dom tejpade respiratorslangen med. Det fick tankarna att flyga tillbaks ett knappt år... Vi hade några timmar att slå ihjäl på förmiddagen idag så vi besökte lekterapin. Det är som en ungdomsgård för alla, från bebis till vuxen. Jätteroligt! Idag var det besök från Let´s dance men när Tony Irving började dra upp mammor och pappor för en danstävling smet jag försiktigt iväg. Vi har inte pratat med någon läkare än om provresultaten utan vi fick bara veta att det var surare än det bör vara i matstrupen. Om hon kommer behöva någon magsyramedicin vet vi inte än. På fredag är det gammakameraundersökning för magsäcken. Återkommer såklart!


          



Barnkalaset i fredags var jättemysigt! Lite slagsmål och några spyr. Sånt som hör till när man har fest. Tyvärr har jag inga bra bilder att lägga upp. Tror det beror på en kombination av rörliga barn och kass kamera. Det var 7 st ettåringar så det var ungefär lika trevligt när alla kom som när alla gick, haha! Ikväll ska vi ha kalas för alla mammorna. Vi ska ut o käka och fira att vi varit mammor i 1 år! Allt ska firas! Bjuder på en HPL-bild från förra året.


 

Nu är fotollen i stort sett över för Dennis del och tanken är att vi ska träna lite tillsammans. I söndags tog vi en tur hela familjen. Galet mysigt! Sånt gör mig glad i hela kroppen! Tyra låg väl nerbäddad och nöjt hela vägen.


                                                  

 
 
Ingen bild

Annica

25 oktober 2011 19:45

Så skönt att se att allt verkar gå framåt och att Tyra mår bra. Hon är galet söt den lilla prinsessan. :-)

frokentyra

30 oktober 2011 11:16

Hej! Sitter och funderar på vilken Annica detta är ifrån, haha! Oavsett gör det mig glad.

Kram!

 
Ingen bild

Josefina Hermansson

25 oktober 2011 20:35

Ni är så himla duktiga, det måste göra ont i mamma-hjärtat att se Tyra på alla undersökningar, det gör ont i mitt att bara gå på vaccination. Men det syns på bilderna att ni har en så himla söt och lycklig dotter! Och hon är lyckligt lottad att ha er som föräldrar :) Håller tummarna för provresultaten nu. Kramar till fina lilla familjen fr oss!

frokentyra

30 oktober 2011 11:14

Hej söta! Tack det värmer :) Hoppas allt är bra med er. Kraam!

 
Ingen bild

Annica

1 november 2011 22:51

Det var från Annica Rundgren (Mollies mamma och sambo med Niklas) ;-)

frokentyra

2 november 2011 16:34

Anade detta men bra att du är TYDLIG. Kan väl ses någon dag. Du kommer väl till Pernilla den 8:e?

MVH Lisa Klang, Tyras mamma ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards