Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av frokentyra - 30 oktober 2011 11:23

Efter pH-mätningen i början av veckan fick Tyra en allergisk reaktion. Vi visste ju att hon har känslig hud och bad om extra hudvänlig tejp. Det hjälpte inte. Huden på kinden, näsan och nacken blev jätteröd och knottrig. Örat svullnade upp och hon kliade och sov riktigt kasst. På vårdcentralen fanns ingen läkartid men jag plockad fram mina, och Tyras, hundvalpsögon och fick träffat en läkare som skrev ut Tavegyl och kortison. Jag är nog lite arbetsskadad och tycker det känns skönt att ha Tavegyl hemma. Hon har fortfarande lite knottror kvar men inte alls som i onsdags.


I fredags var det magsäcksundersökning. Vi skulle vara där kl 8 och Tyra fick inte äta på 4 timmar innan. Som tur var kunde vi ha bilen så jag slapp åka buss genom halva stan med en vrålhungrig tjej i morgonrusningen. Hon fick dricka välling med ett radioaktivt spårämne i. Sedan filmades vällingens väg geonom magen i olika omgångar. Det tog totalt 3 timmar men med några pauser med besök i lekterapin emellanåt. Det man tittar på är dels om maginnehållet bubblar upp i matsrupen och dels hur snabbt magsäcken tömmer sig. Vi har inte fått några provsvar än.  


                                                   


Direkt efter sjukhuset åkte vi till Tyras kompis Nelly o åt lunch. Vi hängde med dom på "Banangympa". Det är en gymnasiksal med bl.a bollar, rockringar, plintar och mattor. Sedan får barnen "go bananas". Perfekt sätt att rasta aktiva barn på. Tyra som inte riktigt hängde med de större barnen trivdes bäst på tjockmattan. Efter banangympan köpte vi med pizza och följde med Olle hem och fortsatte busa. Vi var inte hemma förrän sju och då var både hon och jag rejält trötta.

                                                   


På tisdag fortsätter undersökningarna och då ska Dennis ta en pappadag och vara med. Utöver underökningar ska vi träffa en läkare på Allergi- och lungmottagningen. Vi hoppas även få träffa Linus, Tyras ansvariga läkare.


Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards