Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Klockan går och svetten lackar...

Av frokentyra - 1 februari 2011 14:15

Just nu skulle jag o Tyra varit på sångstund i Mariakyrkan med våra mamma-bebis-kompisar. Regnet öser ner men jag bestämde mig för att gå ändå. Plockar fram gummistövlar och regnkläder. När jag ska ta på regnskyddet på vagnen stöter jag på problem. Hur jag än vrider och vänder på det passar det inte. Letar upp numret till Storken och tänker fråga hur f--n man kan skicka med ett regnskydd som inte passar. En hjälpsam tjej förklarar att det ska sitta åt andra hållet. Jag försöker igen men det går inte. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" är mitt mantra som jag mumlar för mig själv. Klockan går och svetten lackar. Bild-Googlar "Bugaboo med regnskydd" och ser att tjejen på Storken faktiskt hade rätt. Får ta i allt jag har och lyckas till sist få på regnskyddet men inser att jag inte kommer hinna till sångstunden. Sätter mig på hallgolvet och gråter en skvätt.

 
 
Natasja

Natasja

1 februari 2011 14:29

Nä fy vad tråkigt!
Buggans regnskydd suger! Köp ett vanligt regnskydd och ha till vagnen istället är mitt tips.
Jag hade en bugga innan till min son.

Hur har ni det annars? Hur går det med maten?
Är ni utskrivna nu?
Min kusin fixade en gt till mig så jag kan läsa om er när hon skickat ner den. :)
Kramar

http://blogg.aftonbladet.se/kampenforlivet

 
Ingen bild

Andrea

2 februari 2011 00:33

Hej vännen, ja nu har du fått känna på mammalivet:) är det inte regnskyddet som krånglar så är det någon som behöver ny blöja eller en olämplig kräkning på bebis och hela mig:) :) Ljuvliga mamma liv som man inte byter bort mot något annat!! Det man lär sig när det är nr 3 är att gott om tid och god planering är a och o!!!! Men som sagt det har tagit mig tid att lära, så misströsta icke. Må så gott kram kram från mig:)

frokentyra

3 februari 2011 18:22

Dennis skrattade när jag läste upp din kommentar. Kunde varit hans ord om planering, haha!

Kram kram!

 
Ingen bild

Rebecca F Jönsson

25 februari 2011 21:59

Hej igen! :) läste här nu att ni köpt en buggabo! Själv älskar jag min! Och oroa dig inte! Jag är inne på andra året med min till min dotter och regn skyddet är bara trögt i början! Det töjer sig med tiden! Själv köpte jag 5 olika vagnar med min tidigare son men var aldrig nöjd! Bugaboon är det bästa jag köpt! Lycka till i regnet! Kram Rebecca

frokentyra

25 februari 2011 22:39

Hej! Ja förutom regnskyddet är jag fantastiskt nöjd med den :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards