Alla inlägg den 20 februari 2011

Av frokentyra - 20 februari 2011 21:18

I onsdags firade vi här hemma. Dennis fyllde 28 år och Tyra ett kvartal. Tiden går så himla fort. Det är roligt att se hur hon lär sig nya saker. Hon har nyligen upptäckt sina fötter och är som lyckligast när hon får ligga naken utan blöja en stund.


Vi har börjat planera dopet så smått. Den 26 mars i Säve kyrka har vi bokat. Det kommer bli ett litet dop med familjen och lite släkt. Tankarna på dopet väcker mycket känslor. När jag var gravid tänkte jag en hel del på det. Funderade på vilken musik vi skulle ha och vilka vi skulle bjuda. Varje gång svävade tankarna iväg till begravning. Tänk om det blir begravning istället. Vad skulle man ha för musik då? Kunde sitta i timmar på Spotify och gråta och lyssna. Då berodde tårarna på oro och rädsla. Nu beror dom på lättnad och tacksamhet.


Vi har inte fått något resultat av veckans pH-mätning i matstrupen. Läkaren kommer nog kontakta oss i veckan. I tisdags var vi på hörseltest. Det testet som normalt görs en vecka efter födseln. Dom är ju vana vid minibebisar så dom blev lite förvånade när Tyra dök upp. Det gick jättebra! Först pratade Tyra så mycket så kvinnan trodde inte att det skulle gå att mäta men sen somnade hon som en stock.


Vid veckans BVC-besök hade hon ökat bra i vikt, 5350 g. Så plus 100 g på 8 dagar. Vi kör utan sonden nu så det känns jätteroligt. Jag bad att få en extratid för vägning innan nästa ordinarie besök för säkerhets skull. Hon fick sina två vaccinationssprutor. Jag var rädd att sköterskan skulle missa o sätta nålen i mitt ben men Tyra skötte sig perfekt. Hon sa inte ett knyst på första sprutan och grät i 3 sekunder efter andra. 

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards