Alla inlägg under juni 2011

Av frokentyra - 1 juni 2011 21:54

Här är Tyras pass. Kan inte sluta le när jag ser bilden.


                                               


Förra helgen var vi på landet och fördrev tiden med att promenera, fiska lite och spela alfapet. Tyra fick inviga sin nya flytväst. Inte jättesmidig men hon klagar sällan. På en tur i skogen kom vi öga mot öga med en älg. En mysig helg men lite sol hade inte varit fel.


                                    


Idag fick jag bevisat för mig att Tyra är väldigt mycket smartare än hon ger sken av. Vi satt på en filt ute i gräset utanför huset idag. Jag väntar på en matleverans som har krånglat på alla sätt som går. Jag har ringt runt och verkligen fixat så att maten skulle komma nu innan helgen. Tyra satt och lekte på filten och plötsligt började hon rycka i min ärm. Då ser jag att postkillen står vid vår port med paketet men inte kommer in. Tack vare Tyra kunde jag stoppa honom innan han åkte vidare. Jag skriver detta med glimten i ögat men jag har svårt att tro på slumpen.


Nu har jag äntligen fått målat TrippTrapp-stolen. Det blev helt okej men jag tycker det skulle blivit ännu asbra så jobbigt som det var. Jag har sytt ett par nya tossor. Bra med innepyssel när vädret har varit lite tråkigt.


                    


Tyra har blivit så snabb i sin gåstol. Jag lämnade henne själv i köket i två minuter och när jag kom tillbaka hade hon öppnat en låda och dragit ut fryspåsarna. Hon har vält en golvlampa och dragit omkull torkstället fullt med tvätt. Dags att barnsäkra med andra ord.



Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards