Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Don Corleone rapporterar

Av frokentyra - 12 mars 2011 07:06

Nu var det ett tag sen jag skrev. Vi lever ett odramatiskt liv vilket är jätteskönt. Tyra kör på med flaska och verkar må hur bra som helst. Jag mår också bra förutom att jag har tandvärk. Jag har operererat bort en visdomstand i veckan och är fortfarande helt öm och svullen. Dennis kallar mig för Don Corleone. I början hade jag svårt att äta och var jättehungrig. Tanken att sätta en sond på mig själv slog mig. Det stannade dock vid en tanke.


Tyra sover ganska bra på nätterna. Jag o Dennis brukar dela upp det så han tar kvällspasset och jag tar morgonpasset. Det passar oss bäst. Hon brukar vakna till några gånger under natten men då brukar det räcka att stoppa in nappen.


Tyras läkare ringde och berättade att pH-mätningen i matstrupen visade ok resultat. Inte så bra som ett friskt barn men ändå så bra att vi fortsätter utan magsyramedicin. Detta ska mätas igen när Tyra är ett år. Vi fick även en tid för vaccination mot RS-virus och det gick lika smärtfritt som sist.


Jag håller på att gå igenom alla bilder på datorn för att se vilka vi vill framkalla. Så många bilder! Det gör att man tänker tillbaka både på tiden innan Tyra, graviditeten och sjukhustiden. En bild som var extra jobbig att se var en som vi tog på oss själva direkt efter förlossningen. Jag är helt söndergråten och trött. Jag visste inte om Tyra skulle klara sig men av ren reflex så ler jag. Jag var stolt och lugn men ändå hysterisk inombords. Nu visste jag att jag gett henne dom bästa förutsättningarna.


Veckan som kommer består av två undersökningsdagar på Östra. Egentligen skulle det varit tre undersökningar men en har blivit framflyttad till april istället. Den som jag brukar kalla Bag-in-box men den heter Baby-in-box tror jag. Då skulle hon sövas och läggas i en låda som mäter andningen. På tisdag blir det undersökning för att se hur blodet fördelar sig till lungorna. De ska sätta en nål och spruta in en sorts kontrastvätska. Jag tackade nej till emlasalva inför nålsticket för min erfarenhet är att Tyra tycker det är värre att ta bort tejp än att bli stucken. Är osäker på om det är rätt besut. På fredag är det en undersökning för att se hur magsäcken tömmer sig.


Vid senaste BVC-besöket vägde hon 5600 g så det är inget att klaga på. I veckan som kommer ska vi dit igen.


Idag skulle vi egentligen hälsat på lille Nils som är ny i världen men storebror Olle har vattkoppor så vi väntar. Den som väntar på nåt gott... Istället tänkte vi trotsa regnet och kolla när Dennis spelar match.

 
 
Anna

Anna

12 mars 2011 08:55

Va härligt att höra att lilla Tyra och familjen mår bra:)
Hon är en fruktansvärt söt liten kämpe er tös!

Många kramar Anna & Hugo

http://www.jagochpyret.blogg.se

frokentyra

12 mars 2011 09:55

Tack Anna! Jag kikar in på din blogg emellanåt. Hugo ser också ut att må bra. Hur söt som helst :)

Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards