Alla inlägg den 29 mars 2011

Av frokentyra - 29 mars 2011 20:17

Min goa lilla tösa har fått feber... Jag vet inte varför men igår och idag har hon haft drygt 38 grader. Det är ingen fara med henne. Hon äter bra men sover lite mer än vanligt. Hon är inte lika lättflirtad som hon brukar och är lite ynklig emellanåt. Förstår inte vad febern beror på men förhoppningsvis släpper den snart.


Vi fortsätter med smakportionerna. Det går fortfarande sådär. Tyra har en effektiv teknik för att spotta ut maten men någon enstaka gång slinker det ner en gnutta purré. Då skrynklar hon ihop ansiktet och tittar på mig med förtvivlad min. Så länge hon kan undvika att svälja något brukar hon hålla sig glad.


Det är roligt att se att Tyra börjar upptäcka saker omkring henne. Hon sträcker sig efter leksaker och nappar. Ibland lyckas hon få in nappen själv men oftast sätter hon den åt fel håll och blir förbannad. Den senaste veckan har hon börjat visa ett helt nytt temprament. Att suga på tårna är en nyligen uppfunnen favorit.


                          


Har ju glömt att skriva om den senaste undersökningen. Vi har inte fått några provsvar ännu men själva undersökningen gick bra. Tyra fick dricka ersättning med en radioaktiv vätska i så man kunde följa matens väg genom magen och hur snabbt det gick. Det tog ett par timmar och det blev några fikapauser. Då passade Tyra o jag på att ta en munk i caféet. Hann med två munkfikor och köpte även med mig hem. Dom är obeskrivligt goda och var en av höjdpunkterna på dagen under sjukhustiden.


            


Nästa vecka ska vi till lungmottagningen och träffa en läkare där. Tyras läkare hade skrivit en remiss så vi fick en kallelse. Ska bli spännande att se vad som sägs. Då ska hon även få sin sista Synagis, RS-virusvaccin.

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards