Alla inlägg den 1 december 2013

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas och pussa och skalla. Jack kommer bli tålig.


            


Den berömda tvåbarnschocken slog hårt och jag fick "en förlossningsdepression eller något åt det hållet", enligt min psykolog. Tyra var trotsig och det var asjobbigt. Jag gick nästan av i mitt försök att räcka till men det gick sådär. Dennis fick dra ett stort lass. Numera mår jag väldigt mycket bättre men känner att jag inte njuter så mycket som jag borde och det är lite stressande.


En klok vän sa till mig att man som mamma måste se till att man mår bra själv för att sedan kunna ta hand om sina barn. Tänk på syrgasmaskerna på flyget "ta först på din egen mask innan du hjälper ditt barn". Med detta i tankarna åkte jag till New York. Dennis var hemma med barnen. En fantastisk stad, med fantastiskt sällskap och efteråt var det fantastiskt skönt att komma hem.  


Tyra kollar en del på Disney Junior och Doktor McStuffins är en klar favorit. Därför fick det bli en McStuffins-tårta när vi firade vår treåring. Härom dagen bjöd hon på ett Jake och piraterna-citat när jag torkat upp utspilld juice från golvet: "Bra jobbat mamma. Här får du tre gulddubloner!"


     


I samband med födelsedagen blev vi även kallade till sjukhuset. Först till lungmottagningen för läkarbesök och ett pricktest pga misstänkt allergi. Testet visade negativt och Tyra var så himla duktig. Hon satt i mitt knä och sa inte ett ljud när de stack henne på underarmarna. Förra veckan var vi på röntgen och genomlysning. Det var hjärta, lungor och diafragma som kollades. Vi har inte hört något om resultatet men jag känner på något vis att det inte känns så viktigt. Klart man är nyfiken men huvudsaken är ju att hon orkar leka och verkar må bra.


         




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards