Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Redo för beach 2011?

Av frokentyra - 23 juni 2011 16:26

Igår vaknade jag av att regnet piskade mot rutan. För att bli lite gladare kollade jag vädret på Rhodos, 32 grader och sol. Jag fick för mig att prova bikinis och sen var humöret snabbt nere igen. Kroppen har förändrats. Vågen visar ungefär samma som innan jag fick barn men fyllningen har förflyttat sig och kroppen ser liksom lite ledsen ut, haha! Jag bryr mig inte jättemycket men kan bli arg på mig själv för att jag inte var mer nöjd tidigare. Jaja... Tyra va i alla fall vansinnigt söt i min bikini.


                       


Efter bikiniprovning åkte vi till sjukhuset. Höft- och bäckenröntgen och sedan läkarbesök på ortopeden. Det såg jättebra ut och vi ska tillbaka när hon kan gå utan stöd. Det var kontroll efter frejkakudden men han kollade även på ryggen lite snabbt. Det var inte lätt för Tyra var så nyfiken och försökte vända sig om hela tiden. Personalen är så himla gullig och varma. Blir glad av deras bemötande av både föräldrar och barn. Jag hade ett par timmar att fördriva mellan besöken och efter lunch och obligatorisk munkfika satte jag mig i Lydias trädgård. Den ligger vid lekterapin och är jättemysig. Där kan även svårt sjuka barn få titta på porlande vattenfall och smaka på bär direkt ifrån buskarna.


                    


Igår var det ett år sedan Dennis friade till mig. Vi har ingen brådska med bröllop utan det ligger ganska långt fram. Vi firade dagen med en picknick med jordgubbar och grädde på vardagsrumsgolvet. När Dennis kom hem var klockan så mycket och det var inget kul väder så det var alldeles lagom.


Idag vaknade jag av att fastighetsskötaren ringde klockan nio (!!). Då var Tyra vaken och låg o lekte tyst i sin säng. Vi har haft besök av Carolina och lille Arvid. Mycket trevligt! Nu ska vi på bio. Eva o Monne ska passa Tyra. Tusen tack! Eva är jättenervös men jag är lugn och  Helt övertygad om att det kommer gå kanon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frokentyra - 1 december 2013 22:27

Tiden går,Tyra har fyllt 3 år och Jack är 5 ½ månad. Tyra är inne i en väldigt trevlig fas. Hon är lillgammal och kärleksfull. Jack får mycket kärlek men gränsen mellan en kram och en nacksving är hårfin. Likaså gränsen mellan att kittlas och rivas o...

Av frokentyra - 24 juni 2013 14:56

Fredagen den 14:e juni kom äntligen lillebror. Han vägde 4260 g och var 52 cm lång så det var en redig bit. 3 cm kortare och 700 g tyngre än Tyra. Det blev ingen Charlie, utan en Jack Elis Klang. Allting har gått fint och vi mår bra allihop. Idag är ...

Av frokentyra - 12 juni 2013 12:00

Ingen bebis än. En morgon vaknade jag av att Tyra satt ca 3 cm ifrån mitt ansikte och frågade "Kommer lillebror snart?" "Ja, det undrar jag med. Längtar du efter honom?" svarade jag. "Nä" sa Tyra.   Med Tyra gick jag över 10 dagar och nu har jag ...

Av frokentyra - 19 maj 2013 18:51

Tyra verkar helt införstådd med att det ska komma en liten bebis. "Jag ska få en lillebror. Han ska heta Charlie och han kommer bajsa" har hon stolt berättat på dagis. Tyra tyckte först att han skulle heta Super-Charlie men vi tycker det känns lite k...

Av frokentyra - 28 februari 2013 22:33

I början på januari sa jag något förbjudet till Dennis: "Guuud va länge sen det är som Tyra var sjuk..." Samma natt vaknade jag av ett ljud jag aldrig tidigare hört. Tyra skrek och var så hes att det lät som i en skräckfilm. Hon hostade och väste när...

Presentation


Den här bloggen handlar om min dotter Tyra. Jag som skriver heter Lisa och är 28 år. Fröken Tyra föddes den 16 november 2010 med ett diafragmabråck och har haft en tuff start. Här kan du följa vår resa!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards